hero image

DIAS Direct Debit

iris logo

Με μια ματιά

Οι Πάγιες Εντολές αποτελούν τη διατραπεζική υπηρεσία της ΔΙΑΣ για αυτόματη εξόφληση λογαριασμών και υποχρεώσεων από λογαριασμό σε λογαριασμό (Account-to-Account)

Μέσω της υπηρεσίας, οι πληρωμές εκτελούνται αυτόματα και εμπρόθεσμα, χωρίς καμία ενέργεια από τον πληρωτή, με βάση σχετική εξουσιοδότηση (ανάθεση πάγιας εντολής).

Η υποδομή της υπηρεσίας είναι πλήρως εναρμονισμένη με τους κανόνες των ευρωπαϊκών σχημάτων πληρωμών SEPA Direct Debit Core, όταν ο πληρωτής είναι ιδιώτης και SEPA Direct Debit Business-to-Business όταν η πληρωμή πραγματοποιείται είτε μεταξύ επιχειρήσεων είτε η οφειλή αφορά την επαγγελματική δραστηριότητα του πληρωτή.

DIAS DIRECT DEBIT (1)

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω των Tραπεζών και Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών που συμμετέχουν στο Σύστημα Πληρωμών της ΔΙΑΣ, προσφέροντας ένα ενιαίο και διαλειτουργικό πλαίσιο για την εξόφληση υποχρεώσεων, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ανάθεση πάγιας εντολής μπορεί να δοθεί είτε μέσω των συνεργαζόμενων Τραπεζών, είτε απευθείας στην Επιχείρηση/ Φορέα.

Συμμετέχουσες Τράπεζες

Η υπηρεσία παρέχεται από τις εξής συνεργαζόμενες Τράπεζες:

  • Eurobank
  • Τράπεζα Πειραιώς
  • Εθνική Τράπεζα
  • Alpha Bank
  • CrediaBank
  • Optima Bank
  • Citibank
  • Vivabank
  • Snappi
  • Ziraat Bank
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων

Για Ιδιώτες

Με το DIAS Direct Debit (Πάγιες Εντολές), μπορείτε να εξοφλείτε αυτόματα και έγκαιρα τους λογαριασμούς και τις τακτικές οφειλές σας, χωρίς να χρειάζεται να θυμάστε ημερομηνίες ή να εκτελείτε χειροκίνητες πληρωμές.

Η διαδικασία είναι απλή:

  1. Ο δικαιούχος (επιχείρηση ή οργανισμός) σας παρέχει έναν μοναδικό κωδικό πάγιας εντολής (RF).
  2. Εσείς δίνετε μια πάγια εντολή είτε στην Τράπεζα επιλογής σας είτε στην Επιχείρηση/Φορέα – εφόσον το παρέχει - όπου εξουσιοδοτείτε τη χρέωση του λογαριασμού σας, θέτοντας αν επιθυμείτε και μέγιστο όριο χρέωσης.
  3. Η εντολή εκτελείται αυτόματα μέσω της τράπεζάς σας ή του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών σας.
DIAS DIRECT DEBIT FOR CONSUMERS

Ο κωδικός RF εξασφαλίζει ότι κάθε πληρωμή ταυτοποιείται με ακρίβεια και αντιστοιχεί στη σωστή οφειλή. Σε περίπτωση λάθους ή επιστροφής χρέωσης (refund), η συναλλαγή αναγνωρίζεται γρήγορα και με ασφάλεια.

Οφέλη για τον ιδιώτη:

Ασφάλεια

Οι συναλλαγές εκτελούνται σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο SEPA Direct Debit.

Ευκολία

Οι πληρωμές γίνονται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται να θυμάστε ημερομηνίες λήξης.

Ευελιξία

Μπορείτε να επιλέξετε την τράπεζα ή τον πάροχο χρέωσης που σας εξυπηρετεί και να ορίσετε ανώτατο ποσό χρέωσης.

Αξιοπιστία

Οι πληρωμές εκτελούνται έγκαιρα και με ασφάλεια, τόσο εντός Ελλάδας όσο και διασυνοριακά μέσω SEPA.

Με το DIAS Direct Debit, οι πληρωμές σας γίνονται εύκολα, γρήγορα και χωρίς άγχος. Ρυθμίστε την πάγια εντολή μία φορά και αφήστε τη διαδικασία να λειτουργεί για εσάς — με πλήρη έλεγχο και ασφάλεια χάρη στον κωδικό RF.

Για Επιχειρήσεις

Με το DIAS Direct Debit, οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί μπορούν να εισπράττουν οφειλές αυτόματα και εμπρόθεσμα, χωρίς καθυστερήσεις και με πλήρη έλεγχο των εισπράξεών τους.

Πώς λειτουργεί:

  1. Η επιχείρηση συνεργάζεται με την Τράπεζα της επιλογής της για να εισπράττει μέσω της υπηρεσίας DIAS Direct Debit.
  2. Η τράπεζα παρέχει τις προδιαγραφές λειτουργίας, και η επιχείρηση αποφασίζει τον τρόπο τεχνικής υλοποίησης — από την πιο απλή έως την πλήρως αυτοματοποιημένη σύνδεση.
  3. Μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών δοκιμών (παρέχεται πλήρως αυτοματοποιημένο περιβάλλον self-certification), η επιχείρηση δημιουργεί και ενημερώνει τους υπόχρεους με τους RF κωδικούς ανάθεσης προκειμένου να εκκινήσει η συλλογή αναθέσεων είτε απευθείας στην Επιχείρηση είτε μέσω του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών.
  4. Η Επιχείρηση στέλνει τις απαιτήσεις είσπραξης μέσω της υπηρεσίας DIAS Direct Debit, είτε αυτοματοποιημένα με μεταφορά αρχείων είτε διαδραστικά μέσω της σύνδεσης με τη ΔΙΑΣ.
  5. Οι αναθέσεις μπορούν να είναι επαναλαμβανόμενες (recurring) για τακτικές χρεώσεις ή εφάπαξ (one-off) για μία μόνο χρέωση, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης ή του προϊόντος/υπηρεσίας.

Οφέλη για την επιχείρηση:

Ορατότητα (visibility)

Πλήρης εικόνα όλων των εισπράξεων και των εκκρεμοτήτων σε πραγματικό χρόνο.

Προβλεψιμότητα (forecasting)

Δυνατότητα εκτίμησης μελλοντικών εισπράξεων και βελτιστοποίησης ρευστότητας.

Σταθερές και προβλέψιμες εισπράξεις

Πλήρης έλεγχος ημερομηνιών και ποσών.

Άμεση χρέωση

Οι πληρωμές πραγματοποιούνται εμπρόθεσμα, βελτιστοποιώντας τα διαθέσιμα.

Δικαίωμα επιστροφής (refund)

Οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν επιστροφή σε περίπτωση λάθους.

Ασφάλεια

Οι συναλλαγές εκτελούνται σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο SEPA Direct Debit.

Ευέλικτο on-boarding

Επιλογή από απλή ρύθμιση έως πλήρως αυτοματοποιημένη σύνδεση, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης.

Δοκιμαστικό περιβάλλον (sandbox)

Ασφαλής και εύκολη ενεργοποίηση της υπηρεσίας πριν την πραγματική χρήση.

Με το DIAS Direct Debit, η είσπραξη οφειλών γίνεται γρήγορα, αξιόπιστα και χωρίς άγχος, επιτρέποντας στην επιχείρηση να επικεντρωθεί στους πελάτες της και στη ρευστότητά της.

Για Φορείς του Δημοσίου

Με το DIAS Direct Debit, οι φορείς του Δημοσίου μπορούν να εισπράττουν επαναλαμβανόμενες οφειλές αυτόματα και εμπρόθεσμα, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και διασφαλίζοντας σταθερή ροή εισπράξεων.

Πώς λειτουργεί:

  1. Ο Φορέας συνεργάζεται με τον συνεργαζόμενο Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών για τη διαχείριση των εισπράξεων μέσω DIAS Direct Debit.
  2. Ο Φορέας λαμβάνει τις προδιαγραφές λειτουργίας και αποφασίζει τον τρόπο τεχνικής υλοποίησης — από την πιο απλή έως την πλήρως αυτοματοποιημένη διασύνδεση.
  3. Οι πληρωτές εξουσιοδοτούν τη χρέωση των λογαριασμών τους μέσω της εντολής ανάθεσης με RF κωδικό, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί στην Τράπεζα ή εναλλακτικά στον Φορέα – εφόσον το παρέχει.
  4. Οι οφειλές εισάγονται στην υπηρεσία DIAS Direct Debit είτε αυτοματοποιημένα με μεταφορά αρχείων είτε διαδραστικά μέσω της σύνδεσης του φορέα με τη ΔΙΑΣ.
  5. Οι εισπράξεις μπορούν να είναι επαναλαμβανόμενες για τακτικές υποχρεώσεις ή εφάπαξ (one-off) για μία μόνο πληρωμή.

Πλεονεκτήματα για τον Φορέα:

Ορατότητα (visibility)

Πλήρης εικόνα όλων των εισπράξεων και εκκρεμοτήτων σε πραγματικό χρόνο.

Προβλεψιμότητα (forecasting)

Δυνατότητα εκτίμησης μελλοντικών εισπράξεων και βελτιστοποίησης διαθεσίμων.

Διασφάλιση εμπρόθεσμης καταβολής

Οι πληρωμές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις ημερομηνίες λήξης.

Ασφάλεια συναλλαγών

Όλες οι συναλλαγές εκτελούνται σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο SEPA Direct Debit.

Ευελιξία στις διαδικασίες

Αυτοματοποιημένο περιβάλλον δοκιμών, ειδοποιήσεις μέσω email στους οφειλέτες, και εργαλεία για συμφωνία οφειλόμενων και εισπραχθέντων ποσών.

Εγχώριες και διασυνοριακές SEPA χρεώσεις

Πλήρης κάλυψη σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ελεύθερη επιλογή τράπεζας

Ελεύθερη επιλογή τράπεζας χρέωσης από τον οφειλέτη για μεγαλύτερη άνεση.

Με το DIAS Direct Debit, η είσπραξη των οφειλών γίνεται απλή, ασφαλής και αξιόπιστη, επιτρέποντας στους φορείς του Δημοσίου να επικεντρωθούν στην αποτελεσματική διαχείριση των πόρων και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σύστημα Πληρωμών ΔΙΑΣ

Το Σύστημα Πληρωμών αποτελείται από τις υπηρεσίες, μέσω των οποίων εξυπηρετούνται οι πληρωμές σύμφωνα με τις εκάστοτε προδιαγραφές λειτουργίας.

Κάθε Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών δύναται να συμμετέχει σε μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες υπηρεσίες:

  • DIAS Credit Transfer
  • DIAS Direct Debit
  • DIAS ATM
  • DIAS Cheque

Προσβάσιμοι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πληροφορίες σχετικά με τους προσβάσιμους από το Σύστημα Πληρωμών της ΔΙΑΣ Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών.

PAYMENTS SYSTEM DIAS

Χρεώσεις

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική της Εταιρείας: Χρεώσεις Συμμετεχόντων

Κριτήρια συμμετοχής & αποχώρησης από το Σύστημα Πληρωμών ΔΙΑΣ

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις απαιτήσεις και τα κριτήρια προσχώρησης και αποχώρησης από το Σύστημα Πληρωμών ΔΙΑΣ εδώ.